Ema Meden: Kako poslušamo podkaste in se ob njih učimo

Objavljeno: 7. septembra 2021

V svoji magistrski nalogi sem raziskovala uporabo podkastov za učenje. Na Socialni Akademiji se je z vprašanjem podkastov pred časom ukvarjal tudi študijski krožek Ustvari podkast. Ugotovitve iz moje naloge so lahko zanimiv dodatek njihovemu raziskovanju.

Na kratko spletno anketo o poslušanju podkastov je odgovorilo 640 ljudi (604 so jo rešili v celoti).

Vzorec je bil po spolu uravnotežen, večinoma so ga sestavljali visoko izobraženi, največ jih je bilo starih med 18 in 44 let. V nadaljevanju v nekaj infografikah predstavljam glavne ugotovitve raziskave.

Ema Meden

 

Poslušalske navade

V tem delu predstavljamo 6 ključnih ugotovitev, podkrepljenih s šestimi infografikami.

●  Anketiranci podkaste poslušajo precej pogosto (večina jih posluša nekajkrat na teden).
●  Največ jih pretežno posluša podkaste srednjih dolžin (od 30 do 90 minut).
●  Najpogosteje poslušajo med vožnjo in med opravljanjem hišnih opravil.
●  Prevladujoči razlogi za poslušanje so učenje, zabava in zapolnitev prostega časa.
●  Najbolj priljubljene vsebine so pogovorne oddaje, znanost in nišni podkasti.
●  Večina anketirancev se pri poslušanju srečuje z ovirami. Najpogostejše so težave s pozornostjo.

 

Učenje ob podkastih

V tem delu pa predstavljamo tri infografike s tremi ključnimi ugotovitvami:

●  Polovica anketirancev podkaste pogosteje posluša v maternem, polovica pa v tujem jeziku.
●  Podkaste vidijo kot dober pripomoček za učenje (tudi v strukturiranih izobraževanjih).
●  Iz njih se učijo naključno, okrog polovica pa jih podkaste uporablja tudi v učnih projektih.

Tags: , , , ,


Komentiraj prispevek!

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Back to Top ↑

UA-42404711-1