Namen dejavnosti | Udeleženci se zavedo svojih okvirov in omejitev, ki jih imajo pri dojemanju sveta. | ||||||||||||||||||||||
Čas | 90 minut. | ||||||||||||||||||||||
Velikost skupine | 8–15 udeležencev. | ||||||||||||||||||||||
Prostor | |||||||||||||||||||||||
Metoda | Vesoljska ladja. | ||||||||||||||||||||||
Potek dejavnosti | Udeležencem predstavimo naslednjo zgodbo:
»Naš planet bo čez eno uro zaradi stika s kometom razneslo. Na žalost imamo samo eno vesoljsko ladjo, ki ima pet sedežev in dovolj hrane za pet oseb. Dobili ste seznam kandidatov, izmed katerih morate izbrati, katerih pet boste poslali na vesoljsko ladjo.« Udeležence razdelimo na vsaj dve skupini in jim naročimo, naj se dogovorijo o seznamu kandidatov. Čas jim omejimo na največ 15 minut. Ko obe skupini oblikujeta seznam kandidatov, naredimo odmor. Med odmorom vodja k vsem vlogam doda nove informacije (npr. vloga ženska – upokojena zdravnica ipd.). Dodatne informacije dodaja po skrbnem spremljanju debate, saj je učinek aktivnost največji, kadar so nove informacije vsaj delno konfliktne z njihovimi predpostavkami. Udeležence ponovno prosimo, naj razvrstijo kandidate in jih povabimo h skupnemu deljenju mnenj: – Kakšno je vaše mnenje o aktivnosti? Vprašanja se lahko nanašajo tudi na njihovo debato npr.: – Zakaj mislite, da je policist moški? Je vsak policist jezen in nasilen? |
||||||||||||||||||||||
Opozorila za voditelja | Vsak izmed nas ima svoja »očala«, skozi katera opazuje resničnost. Barva »leče« je odvisna od našega osebnega prepričanja, ampak njenega obstoja se ne zavedamo vedno in tudi, če se trudimo biti zelo odprti, se te barve ne moremo popolnoma osvoboditi. Lahko pa se zavedamo svojih okvirov in omejitev. Za aktivnost je zato pomembno, da udeleženci spoznajo, da vedno, ko posameznika postavimo v kategorijo, izgubimo nekaj – prav tisto, kar ga naredi edinstvenega. Pripišemo mu nekaj lastnosti, kljub vsemu kar res vemo o njem ali njej (vemo, da je drugačen, drugačna).
Pomembne »točke preloma«: – vsi imamo okvirje; |
||||||||||||||||||||||
Gradiva | Opisi oseb (priporočamo prilagoditev glede na skupino in obravnavane tematike).
|