Nova grafična podoba Socialne akademije!
Objavljeno: 30. septembra 2022
Obleka ne naredi človeka, vpliva pa na njegovo obnašanje
Še vedno se živo spominjam trenutka: Bilo je v centru Ljubljane. Skavtska aktivnost. Mudilo se mi je in želel sem prečkati cesto – prehoda tam ni bilo. Že skoraj stečem, pa se spomnim … Ne! V skavtski uniformi sem, tako slabega zgleda pa res ne želim dati!
Verjetno bi v civilnih oblačilih vseeno stekel čez cesto, kar mi ni v čast. Sem se pa takrat nekaj naučil: v drugačni obleki se, hočeš nočeš, drugače obnašam.
Prenove grafične podobe na Socialni akademiji
Ko je Socialna akademija leta 2004 pričela z delovanjem, smo si nadeli kar grafično podobo enega od ustanoviteljev, društva Slovenski katoliški izobraženci.
Po osmih letih, leta 2012, se v stari obleki nismo več počutili najbolje in nadeli smo si novo, sodobnejšo. Takšno, ki je odsevala stanje takratnega časa. V središču naše pozornosti je bil namreč naš multimedijski center, bili smo ena prvih organizacij z intenzivno aktivnostjo na Youtubu in zato tudi celoten izgled večino spominja na tehniko ali računalniško ikono.
Ponovno je minilo sedem let, pisalo se je leto 2019 in v stari obleki se ponovno nismo več počutili najbolje. To je bil čas, ko smo se med drugim tudi preselili v nove prostore. Takrat se nismo zavedali, da bo tokratni proces menjave obleke trajal kar cela tri leta!
Pa je!
Zato, ker tokratna menjava grafične podobe ni zgolj menjava obleke, je veliko več. Je tudi razvoj identitete Socialne akademije. In v čem se ta (nova) identiteta razlikuje od stare?
Socialna akademija = socialna + akademija
Pri premisleku o tem, kaj je temelj našega delovanja, smo izhajali kar iz obeh besed, ki sestavljata naše ime.
- Akademija je sinonim za osebno rast, za učenje, za osebno odličnost. To je dokaj individualistični del našega imena.
- Socialna pa je sinonim za skupno, za soustvarjanje, za solidarnost, za družbo. Gre torej za skupnostni del imena.
V neki točki razvoja smo ugotovili, da gre na nek način za binom ora et labora (moli in delaj), pri čemer ora predstavlja bolj mehki, idealistični del, moli pa bolj trdega, zemeljskega.
Iskali smo torej nekaj, kar bi po eni strani predstavljalo osebnostno odličnost, po drugi pa skupno ustvarjanje.
Iskali smo arhetip idealista, po drugi strani pa tudi popotnika, raziskovalca. In na nek način smo iskali tudi kontinuiteto s preteklo grafično podobo, v kateri so nekateri videli ptico, drugi združevanje, tretji triglav oz. s tem Slovenijo …
In tako se je rodil novi logotip, oblika pisave in tudi celoten grafični jezik, ki nas bo predstavljal odslej.
Kaj je na sliki?
Nekateri v novem logotipu vidijo ptico. Predvsem tisti, ki so jo gledali že v prvih dveh grafičnih podobah. Tako smo tudi želeli – vendarle ne biti preveč drugačni kot prej.
Drugi v novem logotipu vidijo združevanje dveh poti. Spet drugi zastavo, ki jo lahko povezujemo z domovino. In nekateri tudi planiške skakalnice.
Zakaj pa ne? Simbol za presežke, osebno odličnost, pa še simbol Slovenije!
Kaj pa vidite na sliki vi?
Pomembno se nam zdi, da smo ustvarili simbol, dovolj enostaven in dovolj prepoznaven, ki pušča okus po naših vrednotah in stremenjih.
In vse okoli …
Če se grafičnega oblikovanja lotiš resno in globoko se pot z razvojem logotipa še zdaleč ne konča.
Skozi razvoj različnih grafičnih aplikacij smo tako prišli do še enega pomembnega elementa nove grafične podobe, do raznobarvnih ozadij, ki smo jih v novem žargonu poimenovali kar vitraž.
Konec koncev lahko tudi na vitraž gledamo kot na simbol. Raznobarvni kosci stekla, združeni v prelepo okno, ki v siju sonca zažari v čudovitih barvah – zakaj pa ne? Vitraž spominja na to, da različnost lahko pomeni sinergijo, obenem pa nas opominja, da ima vsak od nas na glavi barvna očala, skozi katera svet vidi nekoliko popačen. Šele vsi skupaj lahko pridemo bliže resnici!
Nevidni del vidne podobe
Ves grafični jezik pa nima prav velike teže, če človeku ob njem ne daš tudi ustrezne informacije. Danes, ko smo zasuti z informacijami vseh vrst, pa je ustrezna informacija še toliko pomembnejša!
V ozadju grafične prenove zato teče tudi nov sistem pošiljanja e-sporočil. Ta bodo zdaj veliko bolje ciljana. Starši bodo izvedeli tisto, kar običajno zanima starše, mladi tisto, kar običajno zanima mlade, učitelji, mladinski delavci, ožji sodelavci … pa tisto, kar naj bi zanimalo njih.
Kdo stoji za vsem tem?
Dolg proces prenove grafične podobe smo lahko zaupali le najboljšemu mojstru.
Simon Korenjak je oblikovalec, s katerim sodelujemo že dolga leta, preizkusna kamna našega sodelovanja pa sta bila razvoja dveh blagovnih znamk, pri katerih smo sodelovali že prej.
Tako smo v letih 2016 in kasneje 2020 z njegovo pomočjo razvili blagovno znamko Inkubator 4.0, leto dni kasneje pa še znamko razgledan.si. Vse tri imajo nekaj skupnega, kajne? Tako je tudi prav!
Avtor: Matej Cepin
publikacij
podprite nas 823
naročnikov
všečkov 3040
naročnikov 682
sledilcev