Nov mejnik – 2.000 naročnikov na Youtube kanal Socialne akademije
Objavljeno: 23. januarja 2020
Z razvojem multimedijskega centra je na Socialni akademiji v začetku marca 2011 začel delovati tudi Youtube kanal. Po nekaj manj kot 9 letih se lahko pohvalimo z več kot 2.000 naročniki nanj.
Odločitev za Youtube kanal, ki bi v prvi vrsti ponujal posnetke zanimivih predavanj in dogodkov, pred 9 leti niti ni bila posebej revolucionarna, bili pa smo eni prvih.
Na gradnji kanala smo kljub zelo spremenljivim okoliščinam neprekinjeno delali vseh 9 let. Danes predstavlja široko zbirko posnetkov predavanj in dogodkov, ki so na tak ali drugačen način zaznamovala desetletje dela določenega dela civilne družbe. Izstopajo gotovo nekateri posnetki Socialnih tednov, Nikodemovih večerov, pa legendarna risana serija Ferdo in pastir izpod roke mojstra Juana Juvančiča in serija videospotov, za nastanek katerih je dolgoletna vodja MMC Simona Osterc združila skupine mladih glasbenikov in snemalcev.
Po 9 letih lahko rečemo, da je bila odločitev, da se s svojimi video vsebinami pridružimo portalu Youtube, prava. Odlikuje ga predvsem njegova vseprisotnost, ki je mnogim, ki sicer Socialne akademije ne bi poznali, omogočila, da so z njo prišli v stik prav preko Youtuba. V vmesnem času smo z gradnjo lastnega iskalnika in lastne blagovne znamke video vsebin (videonaklik.si) poskusili tudi sami. A naša naprezanja za vzpostavitev le-te niso bila rodovitna in po nekaj letih smo jo zaprli.
V zadnjem času je zelo moderno govoriti o monetizaciji video vsebin, od katerih naj bi tudi v Sloveniji živelo kar nekaj vlogerjev, morda predvsem vlogerk. No, nam od Youtuba ni uspelo potegniti še niti centa in tudi sicer dobivamo odzive, da so domneve o mastnih zaslužkih z Youtubom v Sloveniji večinoma prenapihnjene.
Finančni učinki kanala tudi nikdar niso bili v našem načrtu. Skozi celotno zgotovino nas je veliko bolj zanimal njegov družbeni učinek. Nekaj primerov.
- Kar nekaj znancev mi je povedalo, da ko so si ogledali predavanje Rosvite Pesek o slovenski osamosvojitvi, so gospo tudi sami povabili predavat v svoje lokalno okolje.
- Marsikateri profesionalec na področju videa, ki mu video zdaj prinaša kruh, je svojo kariero začel ali pa njeno določeno etapo opravil kot naš zunanji sodelavec.
- Marsikateri nevladni organizaciji smo s svojo dejavnostjo pomagali do boljše vidnosti – naročniki na naš kanal so povečini družbeno odgovorne osebe, ki si velik del takšnih posnetkov z zanimanjem ogledajo.
- Kar nekaj videov z našega kanala je bilo kasneje uporabljeno kot vir v različnih (spletnih) novinarskih prispevkih.
Hvala vsem dosedanjim vodjem multimedijskega centra: Blažu Hostniku, Simoni Osterc, Janiju Drnovšku, Tilnu Lahu in Janku Korošcu, za predano delo. Z vami je svet bogatejši!
Matej Cepin
(mnenje avtorja v rubriki Blog ne odraža nujno mnenja organizacije, Socialne akademije)
publikacij
podprite nas 823
naročnikov
všečkov 3040
naročnikov 682
sledilcev