Ema Meden: Kako poslušamo podkaste in se ob njih učimo
Objavljeno: 7. septembra 2021
V svoji magistrski nalogi sem raziskovala uporabo podkastov za učenje. Na Socialni Akademiji se je z vprašanjem podkastov pred časom ukvarjal tudi študijski krožek Ustvari podkast. Ugotovitve iz moje naloge so lahko zanimiv dodatek njihovemu raziskovanju.
Na kratko spletno anketo o poslušanju podkastov je odgovorilo 640 ljudi (604 so jo rešili v celoti).
Vzorec je bil po spolu uravnotežen, večinoma so ga sestavljali visoko izobraženi, največ jih je bilo starih med 18 in 44 let. V nadaljevanju v nekaj infografikah predstavljam glavne ugotovitve raziskave.
Ema Meden
Poslušalske navade
V tem delu predstavljamo 6 ključnih ugotovitev, podkrepljenih s šestimi infografikami.
● Anketiranci podkaste poslušajo precej pogosto (večina jih posluša nekajkrat na teden).
● Največ jih pretežno posluša podkaste srednjih dolžin (od 30 do 90 minut).
● Najpogosteje poslušajo med vožnjo in med opravljanjem hišnih opravil.
● Prevladujoči razlogi za poslušanje so učenje, zabava in zapolnitev prostega časa.
● Najbolj priljubljene vsebine so pogovorne oddaje, znanost in nišni podkasti.
● Večina anketirancev se pri poslušanju srečuje z ovirami. Najpogostejše so težave s pozornostjo.
Učenje ob podkastih
V tem delu pa predstavljamo tri infografike s tremi ključnimi ugotovitvami:
● Polovica anketirancev podkaste pogosteje posluša v maternem, polovica pa v tujem jeziku.
● Podkaste vidijo kot dober pripomoček za učenje (tudi v strukturiranih izobraževanjih).
● Iz njih se učijo naključno, okrog polovica pa jih podkaste uporablja tudi v učnih projektih.
publikacij
podprite nas 823
naročnikov
všečkov 3040
naročnikov 682
sledilcev