Ali je digitalni svet lahko prostor vključevanja in participacije?

Objavljeno: 13. decembra 2021

V četrtek, 2. decembra 2021, se je odvil posvet Digitalni svet – prostor vključevanja in participacije.

Kot se za temo spodobi, se je skupina mladinskih delavcev, sopotnikov mladih in nevladnikov, ki delujejo na področju zagovorništva, srečalo na spletu, in sicer na Zoomu, kjer so skupaj raziskovali, kateri elementi doprinašajo k vključujoči spletni izkušnji, ki spodbuja in omogoča participacijo.

Posvet se je odvil v kontekstu projekta Ustvarjalni digitalni prostori, katerega namen je krepiti kakovost in učinke našega spletnega mladinskega dela, ki je postal realnost v času pandemije ter prinaša potencial za dopolnitev naših rednih aktivnosti v živo tudi takrat, ko bo pandemija le še slab spomin.

Želiš sodelovati? Zapiši svoje ideje in pogled v Padlet!

 

Prispevki govorcev

Posvet se je začel s prispevki govorcev, sledila pa je refleksija lastnih izkušenj iz časa epidemije novega koronavirusa. Kot prvi je svoj pogled podelil Simon Delakorda, ki je podelil svoj pogled na priložnosti in izzive, povezane z digitalno vključenostjo mladih, z omogočanjem digitalne participacije ter s pastmi uporabe tehnologij.

Sledila sta prispevka Anje Fortuna in Sare Marije Širnik, ki sta predstavili prve sadove predsedovanja Slovenije Svetu EU, katerega ključna prioriteta na področju mladine je bila prav »prostor in participacija za vse«. V tednu našega posveta je svet ministrov EU sprejelo ključne dokumente:

  • Sklepi Sveta o varovanju in ustvarjanju državljanskih prostorov za mlade, ki omogočajo smiselno participacijo mladih;
  • Sklepi Sveta o izvajanju strategije EU za mlade (2019–2021);
  • Resolucija Sveta EU o rezultatih osmega cikla mladinskega dialoga EU;
  • Resolucija Sveta o delovnem načrtu za strategijo EU za mlade 2022–2024.

Na mladinski konferenci so mladi in odločevalci identificirali štiri ključna priporočila na področju virtualnih prostorov za mlade, kot so:

  • določitev minimalnih digitalnih standardov glede infrastrukture, ki vključuje brezplačen brezžični dostop/internet in osnovna digitalna orodja, ki jih uporabljajo mladi;
  • vzpostavitev okvira na evropski ravni, ki bo spremljal primernost virtualnih prostorov za mlade (jasne in posodobljene smernice o rabi razumljivega jezika ter centralizacija relevantnih informacij);
  • dodelitev sredstev za krepitev digitalnih kompetenc zlasti mladih z manj priložnostmi ter
  • krepitev kompetenc izobraževalcev, da bodo s spodbujanjem zmožnosti mladih za oblikovanje objektivnih sodb zagotovili, da bodo mladi imeli potrebne kompetence in orodja za zaščito pred napačnimi informacijami in sovražnim govorom v virtualnih prostorih.

V nadaljevanju so sledile izkušnje s terena. Maja Drobne je podelila dobre prakse spodbujanja in vključevanja mladih v odločevalske procese v digitalnem kontekstu. Znotraj KUD Pina so namreč izvedli spletno posvetovanje z mladimi na temo občinskega prostorskega načrta, ki je omogočilo sodelovanje tudi študentom, ki med tednom bivajo v Ljubljani. Med drugim so izvedli cikel delavnic Digijavno, katerih namen je bil opolnomočiti javne institucije in odločevalce za vključevanja mladih v posvetovalne procese prek spleta. Izkušnje kažejo, da so spletne mladinske aktivnosti bolj primerne kot dopolnilne dejavnosti, vendar pa omogočajo sodelovanje tudi tistih mladih, ki se ne želijo izpostavljati ter tako lahko sodelujejo z izklopljeno kamero in brez mikrofona z občasnim zapisom v okno za pogovor.

Mistral Majer iz Društva IMPRO pa je podelila glavne izzive pri delu s trajno skupino na spletu. Le-ti segajo od tehničnih težav do izzivov s pomanjkanjem zasebnih prostorov v domovih mladih, ki se vključujejo v naše aktivnosti, motivacijo, vzpostavljanjem prvih stikov in vezi, dvomi o slišanosti, stresu zaradi kamere, pojavom obsedenostjo z lastno podobo. Izvajalci pa se soočajo s problemom zaznavanja in naslavljanja čustvenih stanj, saj se mladi lahko (tehnično) izključijo in jih ne moremo več doseči.

Si zamudil_a posvet? Oglej si prispevke naših govorcev tukaj.

 

Posvetovanje z udeleženci

Vprašanja, ki smo jih odprli z udeleženci, pa so bila :

  • Kateri so pozitivni in kateri negativni vidiki dela z mladimi v digitalnih kontekstih? Kaj smo se doslej naučili o tem?
  • Kakšne so naše ambicije (osebne ali pa organizacijske) na področju dela z mladimi v digitalnih kontekstih?
  • Kaj bi potreboali za delo z mladimi, ki bi bilo še bolj participativno, vključujoče, ustvarjalno in pobudniško – pa tega nimamo? (npr. opremo, kompetence, programske licence, naravnanosti izvajalcev).

S posvetovanjem nadaljujemo. Vabimo te, da v Padlet zapišeš svoje odgovore in ideje. Prakse in izzivi nam bodo v navdih pri snovanju digitalnih rešitev v sklopu našega strateškega partnerstva.

KLIK KLIK … participiraj in ustvari bolj vključujočo izkušnjo z močnim učinkom za mlade, ki jih spremljaš.

Če te zanima več o projektu, piši na sabina@socialna-akademija.si

 

Posvet se je odvil v sklopu projekta Ustvarjalni digitalni prostori, ki ga sofinancira Movit znotraj programa Erasmus+.

Tags: , , , , , , ,


Komentiraj prispevek!

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Back to Top ↑

UA-42404711-1