Novinarji, race in še kaj!

Objavljeno: 1. oktobra 2018

Živimo v dobi sodobnih tehnologij in poplave informacij. Izpostavljenost številnim množičnim medijem je postala skoraj neizogibna. Ključno je, da se naučimo kritično sprejemati medijske vsebine, torej da znamo videno in slišano s kritično distanco ovrednotiti, interpretirati, razumeti in ne le sprejeti kot golo resnico.

Na Socialni akademiji se znotraj pobude popotniško novinarstvo združujemo mladi popotniki, državljanski novinarji in multimedijski navdušenci. Medijska pismenost je ena izmed veščin, ki smo jo prepoznali kot zelo pomembno in pogosto manjkajočo v današnji družbi.

Sogovornika smo našli v Slovenski filantropiji – Hiši Sadeži družbe Logatec, ki je ponudila prostor za srečanja študijskega krožka. Skupina 11 krožkarjev je bila sestavljena iz mladih, ki smo se povezali znotraj popotniškega novinarstva, in Logatčanov, starih med 20 in 65 let. Raznolika druščina se je enkrat tedensko sestajala z namenom raziskovanja ozadja nastanka (lažnih) novic, preizkušanja v državljanskem novinarstvu z uporabo multimedije in analiziranja primerov medijske manipulacije.

Vsak teden je en izmed udeležencev ali povabljenih gostov pripravil vsebino srečanja, gostili pa smo tudi novinarko Eriko Pečnik Ladika, ki nam je osvetlila svet novinarstva in nastanka novic.

Če te zanima, kaj smo ustvarili, klikni TUKAJ!

Kaj je študijski krožek?

Študijski krožek je brezplačna splošnoizobraževalna oblika skupinskega prostovoljnega učenja odraslih, ki poteka nehierarhično in se zaključi s skupnim dogodkom. Skupino tvori 5–12 ljudi, ki se vsaj petkrat srečajo, da bi se načrtno učili vsaj 25 ur. Odnosi v krožku so enakopravni, sproščeni in prijateljski. Delo je ustvarjalno, sodelovalno in načrtovano. Pričneta in ženeta ga potreba in zanimanje posameznika, ki se po svojih močeh in volji dejavno vključuje v učenje in delo krožka.

Študijski krožki združujejo tri ključne načine delovanja svoboda (udeležbe, izbire ciljev in učnih gradiv), so-delovanje (z aktivno udeležbo, z enakovrednostjo udeležencev in komunikacijo, ki omogoča demokratične odnose) in dejavno spreminjanje okolja (z organizacijo dogodkov in javnimi objavami v medijih).

Vir: Urh, D. (2012). Temelji študijskega krožka. V: Bogataj, N. (ur). ŠTUDIJSKI KROŽKI: IZ KORENIN K NOVIM IZZIVOM ZA ŽIVLJENJE V SKUPNOSTI. Ljubljana, Andragoški center Slovenije. 9 – 44 str.


Komentiraj prispevek!

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Back to Top ↑

UA-42404711-1