Digitalna medijska pismenost z globalno komponento!

Objavljeno: 20. aprila 2020

V začetku marca smo se v Cape Townu v Južni Afriki zbrali mladinski delavci in izobraževalci iz Bulgarije, Češke, Slovenije in Južne Afrike. Dober teden smo preživeli na delovnem obisku za načrtovanje projekta YDML – Digitalna medijska pismenost za zaposlovanje mladih in družbeno udejanjanje (“Digital media literacy for youth employment and social realisation”).

Na obisku smo najprej pregledali cilje in ciljne skupine projekta, predstavili ključno teminologijo digitalne medijske pismenosti in na kratko predstavili naše dosedanje delo v lokalnih okoljih vsake organizacije, kjer smo pred srečanjem zbirali ankete o digitalni medijski pismenosti med mladimi – v Sloveniji je v anketi sodelovalo 415 mladih, večinoma dijakov.

Naslednje dni smo posvetili oblikovanju učnih scenarijev na različne teme digitalne medijske pismenosti, kot so lažne novice, digitalna identiteta, pomen interneta za demokracijo, internet stvari (ang. internet of things), spletna varnost, bonton na spletu, navidezna in razširjena resničnost, algoritmi iskalnikov in socialnih omrežij, itd. Poleg teoretičnega dela pa smo si tudi v praksi ogledali dve južnoafriški šoli (osnovno in srednjo) ter raziskovali južnoafriški izobraževalni kontekst. Presenetilo nas je zelo jasno nasprotje med javno osnovno šolo, ki je namenjena predvsem prebivalcem iz nižjih družbenih razredov, ter elitno zasebno srednjo šolo, kamor hodijo predvsem otroci iz privilegiranih družin. Zanimivo je bilo videti, kako motivirani za učenje o digitalnih orodjih so otroci iz javne šole, ki se navkljub pomankanju sredstev in dostopa do
tehnologije – dostop do wifija so v šoli dobili šele lani – udeležujejo mnogih tekmovanj na področju tehnologije, robotike, računalništva, itd.

Prav sodelovanje s partnerji iz Južne Afrike prinaša celotnemu projektu veliko dodano vrednost, saj je njihova kultura tudi v izobraževanju zelo drugačna od tega, kar smo vajeni v evropskih kontekstih; sodeč po opravljenih anketah imajo mladi načeloma manj dostopa do računalniških in mobilnih naprav ter tehnologije, hkrati pa smo v praksi spoznali, da imajo veliko večjo motivacijo za učenje o digitalni in medijski pismenosti ter osvajanju novih tehnologij.

Projekt sofinancira Evropska komisija znotraj programa Erasmus+.

Tags: , , , , ,


Komentiraj prispevek!

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Back to Top ↑

UA-42404711-1