Medkulturni dialog in mladi

Objavljeno: 3. aprila 2008

DK_medkulturni_dialog.jpg
DK_medkulturni_dialog.jpgV četrtek 3. aprila 2008 se je v Foresteriji v Koperu odvila Diskusijska kavarna, Medkulturni dialog in mladi, ki sta jo skupaj pripravili Socialna akademija in Središče Rotunda. Gostje in strokovnjaki večera so bili: dr. Lucija Čok, nekdanja rektorica Univerze na Primorskem, g. Gorazd Pučnik, tržaški Slovenec in pedagog, predstavnik študentov Samuel Friškič in predstavnik dijakov Koperske gimnazije Jan Malec. Zedinili so se, da večkulturno okolje omogoča prepletanje kultur in tako tudi bogati posameznikovo osebnost. Sprejemanje kulturnih vrednot, norm, odnosov in preričanj ne spodbuja le šola, ampak ima pomembno vlogo v kulturnem vzgajanju tudi družina.

 
Dr. Lucija Čok je dejala, da ima kultura sama toliko definicij kot je teoretikov. Vsak posameznik nosi svoj svet in svojo kulturo v sebi ter jo spoznava z odnosi z drugimi. Človek v sebi nosi izkušnje, tradicijo, kulturni spomin. Kulturni spomin je vezan na zgodovinski spomin, ki daje človeku posebno globino in vsebino vsaki izrečeni besedi. Zato moramo vzdrževati dialog, saj brez dialoga, so besede mrtve. Vsebino besedam pa daje vsak posameznik, je še zaključila.

Gospod Gorazd Pučnik kot pedagog meni, da vprašanj, povezanih s kulturno (oziroma narodno/etično) identiteto tako na družbeni kot individualni ravni, ne gre popolnoma prepuščati naključju in trenutnim družbenim okoliščinam. Z medkulturno vzgojo je potrebno predvsem mladim prenašati primerna vedenja, znanja in vrednote.  Le tako bo posameznik mogel dozoreti v izpolnjenega človeka, ki bo samozavestno stopal v stike z drugimi.

Predstavnik študentov Samuel Friškič, ki je tudi predsednik HUM je dejal, da lahko medkulturni dialog razumemo na več načinov. Pomembno pa je, da se razlik zavemo že na samem začetku otrokove socializacije. Mladi, ki od otroštva živijo v narodnostno mešanih okoljih, se v neposrednem stiku z vrstniki, z vključevanjem v različne dejavnosti, ki v prepletanju jezikov in kultur oblikujejo kontekst njihovega odraščanja, spontano vzgajajo za sožitje drugačnosti in sprejemanje drugosti.

Član, Evropskega razreda gimazije v Kopru, Jan Malec je povzel, da bogat program mednarodnih izmenjav, ki jih šola izvaja,  pomembno prispevajo, k spoznavanju in razumevanju medkulturnosti. Ugotavlja, da je svet pisan  in to ga tudi dela lepega. Meni tudi, da se mladi veliko lažje sporazumevajo, vključujejo in povezujejo, saj jih enotijo stvari kot so: glasba, filmi, internet…

{gallery}galerije/08/DK_medkulturni_dialog{/gallery}


Komentiraj prispevek!

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Back to Top ↑

UA-42404711-1